Isabelle Backer

Venstâh

Upstairs Bar
Gratis

Open tijdens programma in de Upstairs

Let op: dit evenement heeft al plaats gevonden

Isabelle Backer

Venstâh

"Hoe en waar ik mijn beelden vind is een belangrijk aspect van mijn werk. Zwervend door wijken en straten vang en ontdek ik ze. De stad is in een wereld vol ruis, maar wie goed kijkt ontdekt kleine verborgen schatten. Sporen die door mensen zijn achtergelaten. De vondsten gebruik ik als ingrediënten voor mijn stadsstillevens. In mijn beelden ontbreekt de mens zelf bijna altijd. Vormen, structuren en patronen spelen de hoofdrol. Het is wat er overblijft nadat ik mijn persoonlijke filter erover heen heb gelegd."

De beelden uit de serie ‘Venstâh’ zijn allemaal geschoten in de wijken rondom Isabelle's huis in Den Haag in 2016 en 2017. Dagelijkse, soms zelfs banale details en voorwerpen zijn het onderwerp van de foto’s. Door ze uit te vergroten of binnen een bepaald kader te fotograferen gaan ze een eigen leven leiden.

Van een afstand bekeken lijken het verstilde, abstracte beelden, maar bij nadere inspectie blijken ze opgebouwd uit rauwe elementen met bijna voelbare texturen. Het veroorzaakt een visuele vervreemding: Waar kijk je eigenlijk naar? Kan je de herkomst van het beeld nog herleiden?  Of doet die er niet meer toe?


Melkweg tipt

KABK - The Power of the Single Image

Presented by The Ink, the Milk, the Blood

Afstudeercampagne, the Single Image, Exclusieve printsale


Agenda

Isabelle Backer

Venstâh

Upstairs Bar
Gratis

Open tijdens programma in de Upstairs

Let op: dit evenement heeft al plaats gevonden

Isabelle Backer

Venstâh

"Hoe en waar ik mijn beelden vind is een belangrijk aspect van mijn werk. Zwervend door wijken en straten vang en ontdek ik ze. De stad is in een wereld vol ruis, maar wie goed kijkt ontdekt kleine verborgen schatten. Sporen die door mensen zijn achtergelaten. De vondsten gebruik ik als ingrediënten voor mijn stadsstillevens. In mijn beelden ontbreekt de mens zelf bijna altijd. Vormen, structuren en patronen spelen de hoofdrol. Het is wat er overblijft nadat ik mijn persoonlijke filter erover heen heb gelegd."

De beelden uit de serie ‘Venstâh’ zijn allemaal geschoten in de wijken rondom Isabelle's huis in Den Haag in 2016 en 2017. Dagelijkse, soms zelfs banale details en voorwerpen zijn het onderwerp van de foto’s. Door ze uit te vergroten of binnen een bepaald kader te fotograferen gaan ze een eigen leven leiden.

Van een afstand bekeken lijken het verstilde, abstracte beelden, maar bij nadere inspectie blijken ze opgebouwd uit rauwe elementen met bijna voelbare texturen. Het veroorzaakt een visuele vervreemding: Waar kijk je eigenlijk naar? Kan je de herkomst van het beeld nog herleiden?  Of doet die er niet meer toe?


Melkweg tipt