Corona – Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen rondom je bezoek aan de Melkweg in tijden van corona. Wil je meer weten over het verloop van je bezoek, dan verwijzen we je graag naar deze pagina. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje naar info@melkweg.nl Vanaf daar helpen we je graag verder!

Wat is een geldig coronatoegangsbewijs?
Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je: 1. volledig bent gevaccineerd, 2. een geldig herstelbewijs hebt of 3. een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Testen blijft gratis voor iemand die geen herstel- of vaccinatiebewijs heeft. Check voor meer informatie coronacheck.nl.

Is het gele vaccinatieboekje ook geldig als coronatoegangsbewijs?
Het gele vaccinatieboekje is géén geldig of officieel bewijs. Heb je geen smartphone en wil je liever een papieren bewijs gebruiken? Dan kun je je coronatoegangsbewijs uitprinten via coronacheck.nl/nl/print/

Hoe kom ik aan een geldig coronatoegangsbewijs als ik vanuit het buitenland kom?
Internationale bezoekers krijgen toegang als ze kunnen aantonen dat ze naar Nederland zijn gereisd met een geldig vaccinbewijs of een negatief testbewijs in de CoronaCheck App. Een geldig identiteitsbewijs is in alle gevallen nodig. 

Moet ik ook mijn paspoort/identiteitskaart laten zien bij de ingang?
Ja, neem altijd een geldig identiteitsbewijs mee, want alleen de combinatie van een ID en een groen scherm geeft toegang tot het evenement.

Kan ik mijn ticket retourneren indien ik vanwege klachten of een positieve coronatest niet naar de Melkweg kan komen?
Indien je vanwege klachten of een positieve coronatest niet kunt komen, dan vragen we je dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van het programma aan te geven. Dit kan door een mailtje te sturen naar info@melkweg.nl  We kijken dan samen naar een passende oplossing.

Mag ik langskomen als ik verkouden ben of iemand anders in mijn huishouden verkouden is?
Op advies van het RIVM word je indien jij of iemand in jouw huishouden verkouden is of andere COVID-19 symptomen vertoont, verzocht thuis te blijven. 

Is de bar open tijdens mijn bezoek?
Ja, onze horecavoorzieningen zijn geopend tot 00.00.

Kan ik met contant geld betalen?
Pin heeft onze voorkeur, maar het is ook mogelijk met cash te betalen.

Moet ik een mondkapje op?
Ja, het dragen van een mondkapje is verplicht op het moment dat je rondloopt. Zodra je op je stoel zit mag je mondkapje weer af.

Kan ik mijn jas of tas opbergen in een locker?
Je kunt bij ons gebruik maken van een locker om je spullen in op te bergen. In onze lockers is ruimte voor 1 tot 2 jassen. 

Kunnen bezoekers met een beperking ook komen?
Ja, bezoekers met een beperking zijn ook welkom. Indien je gebruik maakt van een rolstoel, willen we je vanwege de geldende maatregelen vragen om voorafgaand aan je bezoek contact met ons op te nemen via info@melkweg.nl. Op deze wijze kunnen we er voor zorgen dat er een geschikte plaats in de zaal wordt vrijgehouden.