MarketeerClub/Electronic

Zie jij het zitten om onze elektronische en clubprogrammering verder op de kaart zetten? We zijn per direct op zoek naar een Marketeer Club/Electronic voor 34 uur per week.

Melkweg is een culturele plek voor Concerten, Club, Film, Expo & Young Creatives. Op onze marketingafdeling werken meerdere programmamarketeers, een online marketeer, social media redacteur, grafisch vormgever en stagiairs samen aan de promotie van het ongekend diverse programma van de Melkweg.

Die diversiteit is terug te zien in onze clubprogrammering, bestaande uit een breed scala aan terugkerende concepten, waaronder drie succesvolle wekelijkse nachten die internationaal worden geprezen in hun respectievelijke genres. En daarnaast live shows van de meest gerenommeerde artiesten tot aan frisse, opkomende namen. Ons clubprogramma trekt wekelijks duizenden bezoekers naar de Melkweg, en daarmee zijn we ongemerkt één van de grootste clubs van het land.

Over de rol
In deze functie ga je aan de slag met de promotie van onze elektronische en clubprogrammering. Van clubnachten en elektronische concerten tot aan onze programmering tijdens het jaarlijkse Amsterdam Dance Event, jij brengt ze op creatieve wijze onder de aandacht van het publiek. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van marketingplannen en -campagnes en speelt daarnaast een sleutelrol in het aantrekken en binden van diverse (nieuwe) doelgroepen. Daarbij werk je nauw samen met de programmeurs en je collega’s in het marketingteam, en heb je intensief contact met externe partners, zoals copromotors, boekers en media.

Wat neem je mee
Je bent creatief, stressbestendig en hebt sterke sociale vaardigheden. Ook heb je ruime ervaring in het opzetten en uitvoeren van marketingcampagnes- en projecten op het gebied van elektronische muziek en clubcultuur en een sterk en relevant netwerk, waarmee je nieuwe kansen voor de Melkweg creëert. We vragen daarom:

  • Aantoonbare ervaring (minimaal 3 jaar) met het zelfstandig opzetten en uitvoeren van marketingcampagnes voor clubnachten, concerten, festivals en/of vergelijkbare culturele evenementen;
  • Aantoonbare schrijfervaring op het gebied van persberichten, sociale media- en websiteteksten en daarbij zeer goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Ervaring met het werken in CMS, mail- en CRM-programma’s;
  • Een relevant relatie- en persnetwerk;
  • Affiniteit met clubcultuur én het brede, multidisciplinaire programma van de Melkweg.

Wat krijg je van ons?
In de Melkweg komen subculturen samen. Onze drempel is laag, want deze plek is van iedereen. Bij ons ontmoet je jonge geesten die tegen de stroom in en dwars door hokjes heen gaan. Dat kan alleen als iedereen zich welkom voelt. Als we onze verschillen onderzoeken en vieren, om er een beter mens en fijnere plek van te worden. Wie je ook bent en waar je ook vandaan komt, dat neem je mee naar waar we samen naartoe gaan! Wil jij met ons meebouwen? Dan nodigen we je van harte uit om bij ons te solliciteren.

Het salaris is conform schaal 5 van de CAO Nederlandse Poppodia en –Festivals en hiernaast bieden we een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke arbeidsovereenkomst, met de intentie uiteindelijk over te gaan naar een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Solliciteer
Zie jij jezelf in deze functie bij ons werken? We lezen in je motivatiebrief graag terug waarom je bij ons aan de slag wil gaan. Uiteraard zijn we hierbij benieuwd naar de ervaring die je al hebt, maar zeker ook naar de vaardigheden waarvan jij denkt dat je ze nog verder moet ontwikkelen. Reageren kan via onderstaande button tot en met woensdag 13 november. Voor vragen naar aanleiding van deze vacature kun je contact opnemen met Bregje Wigersma (Hoofd Marketing en Ticketing), via info@melkweg.nl of telefoonnummer 020-5318181.