MarketingmedewerkerMelkwegExpo

Kom jij het Expo-team van de Melkweg versterken in deze uitdagende functie?

Melkweg Expo is een expositieruimte voor innovatieve, hedendaagse fotografie en een platform voor jonge kunstenaars in het hart van Amsterdam. Als onderdeel van de Melkweg kennen we een breed en divers publiek: van kunstkenners en fotografiefans tot toevallige voorbijgangers en muziekliefhebbers na een concert. Wij zoeken een:

Marketingmedewerker Melkweg Expo

  • Voor 38 uur in de week
  • Ingangsdatum in overleg

Over de rol
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het onder de aandacht brengen van de exposities én alle andere programma’s van de Melkweg Expo, zoals het jaarlijkse multidisciplinaire festival Arty Party. Daarnaast hou je je bezig met de positionering van de Expo en ga je actief op zoek naar nieuwe publieksgroepen voor zowel de Expo als ons naastgelegen café MILK. Je werkt nauw samen met de andere collega’s binnen het Expo- en het marketingteam en bent een inhoudelijke sparringpartner voor de Programmeur Visual Arts. Via je eigen netwerk in de culturele sector en in de visual arts weet je vervolgens ook nieuwe kansen te creëren voor de Melkweg Expo.

Wat neem je mee
Je hebt inhoudelijke kennis van visual arts en combineert dit met marketingkennis en -ervaring. Tevens ben je creatief en goed in staat om zelfstandig te werken, planningen te bewaken en anderen hierin scherp te houden. Je bent flexibel, ziet er niet tegenop om zo nu en dan ook in de avond of het weekend aanwezig te zijn bij openingen en andere expo-programma’s, en kunt makkelijk schakelen tussen verschillende teams en werkomgevingen. Om die reden vragen we:

  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig opzetten en uitvoeren van marketingcampagnes voor exposities en andere culturele evenementen;
  • Aantoonbare schrijfervaring op het gebied van persberichten, social media- en websiteteksten en daarbij zeer goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Een relevant relatie- en persnetwerk in de culturele sector, en in de visual arts in het bijzonder;
  • Affiniteit met het brede, multidisciplinaire programma van de Melkweg;
  • Een relevante opleiding in de richting visual arts of marketing is een pré.

Wat krijg je van ons?
In de Melkweg komen subculturen samen. Onze drempel is laag, want deze plek is van iedereen. Bij ons ontmoet je jonge geesten die tegen de stroom in en dwars door hokjes heen gaan. Dat kan alleen als iedereen zich welkom voelt. Als we onze verschillen onderzoeken en vieren, om er een beter mens en fijnere plek van te worden. Wie je ook bent en waar je ook vandaan komt, dat neem je mee naar waar we samen naartoe gaan! Wil jij met ons meebouwen? Dan nodigen we je van harte uit om bij ons te solliciteren.

Het salaris is conform schaal 5 van de CAO Nederlandse Poppodia en –Festivals en hiernaast bieden we een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke arbeidsovereenkomst, met de intentie uiteindelijk over te gaan naar een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Solliciteer
Zie jij jezelf in deze functie bij ons werken? We lezen in je motivatiebrief graag terug waarom je graag bij ons aan de slag gaat. Uiteraard zijn we hiernaast benieuwd naar de ervaring die je al hebt, maar zeker ook naar de vaardigheden waarvan jij denkt dat je ze nog verder moet ontwikkelen. Reageren kan tot en met zondag 22 september.

Voor vragen naar aanleiding van deze vacature kun je contact opnemen met Bregje Wigersma (Hoofd Marketing en Ticketing) of Fleurie Kloostra (Programmeur Visual Arts) via telefoonnummer 020-5318181.

Klik op de onderstaande knop om te solliciteren!