Interview: Philippe Jouneghani

Melkweg biedt de mogelijkheid je te ontwikkelen als maker, artiest of ondernemer en je weg te vinden in de Nederlandse kunst- en cultuursector. Voor Young Creatives interviewen we makers die deze kans hebben gekregen en daar meer over willen vertellen. Deze keer: Philippe Jouneghani.

Wie ben jij en wat doe je?
Philippe Jouneghani, DJ bij T & Sugah, Founder van High Tea Music en onze nieuwe dochteronderneming Tea Leaves. 

Hoe ben jij verbonden (geweest) aan de Melkweg?
We runnen momenteel de grootste Drum&Bass clubnacht in de Melkweg (High Tea, red.), en kijken enorm uit naar het spannende, komende jaar dat we op de planning hebben staan! 

Wat is jouw grootste les geweest, of welke ervaring heb jij opgedaan bij de Melkweg?
Ik weet mijn tweede boeking in de Melkweg nog als de dag van gisteren. Het was een compleet uitverkochte editie van Major League en de zaal stond bomvol. Ik scheet haast in mijn broek puur door om het hoekje van de stage te kijken! Gelukkig heb ik daar mee leren omgaan. Sterker nog, soms mis ik wel die zenuwen, want stiekem maken die het ook leuker. 

Al voelde ik voor het eerst in jaren weer dezelfde zenuwen vlak voor het uitvoeren van onze T & Sugah Album Live Show afgelopen mei 2022, dit omdat ik daar ook weer de gitaar oppakte. Dat is toch een stuk enger dan op play drukken op een CDJ, blijkt maar weer! 

Heb je een leuke anekdote / verhaal wat je hebt meegemaakt bij de Melkweg?
Wat ik nooit zal vergeten is de keer dat Robin (de tweede helft van T & Sugah) net wat te diep in het glaasje had gekeken voor een show, en dat vervolgens iemand backstage naar mij toekwam met de vraag of ik Robin van stage kon halen omdat hij tijdens de set van Tantrum Desire handstanden aan het doen was op het podium. Legendarisch.   

Wat zijn jouw ambities voor de toekomst?
Simpel: ik wil graag alle edities van High Tea in 2023 uitverkopen!

Als jij jonge mensen nu een les zou mogen meegeven, wat zou dat dan zijn?
Als je met muziek aan de slag gaat is er een grote kans dat de zakelijke/marketing kant je opzuigt. Vooral marketing vraagt tegenwoordig veel van je als artiest. Maar wees hier bewust van en stuur bij wanneer de balans zoek is, zodat je nooit uit het oog verliest waar we het echt voor doen. En dat is natuurlijk de muziek zelf!

Meer weten over High Tea Music? Bekijk de website hier.