Bezoekersinfo

Praktische informatie

  • OVER JE BEZOEK

    • Je kunt bij ons gebruik maken van lockers om je jas en overige spullen in op te bergen. 

      Een locker huur je op één van de volgende manieren:
      • Scan de QR-code op de posters buiten in de rij bij de ingang of in de foyer. Je komt dan op de website van Keynius terecht en kunt online een locker huren. Na betaling krijg je per mail instructies om de locker te openen. Als je geen bereik of mobiel internet hebt kun je in ons pand gratis gebruik maken van ons wifi-netwerk 'Melkweg'. 
      • Is bovenstaande voor jou niet mogelijk, bijvoorbeeld omdat je geen smartphone hebt of je batterij leeg is? Dan kun je terecht bij onze collega’s bij de servicebalie in de foyer op de begane grond. Zij helpen je graag verder!
      De door jou gehuurde locker is gedurende je bezoek ook tussendoor te openen en sluiten, én gemakkelijk te delen met de rest van je gezelschap.

      Hoe gaat de locker open en dicht?
      Na het plaatsen van een reservering ontvang je een e-mail van Keynius op het opgegeven e-mailadres. In die mail vind je een link waarmee je je locker kunt bedienen én delen met je vrienden. Je opent je locker door in de browser op de ‘Open’-knop te klikken. Door binnen 30 seconden op het lockernummer op jouw locker te duwen, gaat deze open. Als je de lockerdeur dicht doet, is deze weer op slot.

      Ga je weg? Klik dan op de rode ‘Open & Go Home’-knop. Je locker is dan nog één keer te openen en wordt daarna vrijgegeven voor verhuur aan een andere bezoeker. Let er dus op dat je de locker leeg achterlaat, zodra je deze optie gekozen hebt.

      Lockerformaten
      • Medium €3,- (ca. H.21 x B.30 x D.40 cm). Hierin passen ongeveer twee jassen, of één jas en een kleine tas.
      • Large €6,- (ca. H.45 x B.30 x D.40 cm). Hierin passen ongeveer vier jassen, of twee jassen en een kleine rugzak.
      Heb je een locker gehuurd maar passen je spullen er niet in? Je kunt bij de servicebalie aan één van onze collega’s vragen om je locker te upgraden naar een groter formaat, indien beschikbaar.

      We raden aan om hele grote items zoals muziekinstrumenten of rolkoffers thuis te laten, of op te bergen in een locker op het station.
    • In de agenda staat bij elk programma een aanvangstijd, dat is de tijd dat de zaal open gaat. Bij concerten wordt het volledige tijdschema van de avond in de meeste gevallen ongeveer een week van tevoren bekendgemaakt in de agenda. Aanvangstijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.
    • De lengte van een optreden wordt bepaald door de artiest, we kunnen  bij concerten dus geen eindtijd aangeven. In de meeste gevallen speelt de hoofdact maximaal anderhalf uur. Clubnachten duren gewoonlijk tot 04.00 of 05.00 uur. Bij films staat in de agenda aangegeven hoe lang deze duren​. 
    • Bij onze concerten en films geldt een minimumleeftijd van 6 jaar, tenzij anders is aangegeven. Bezoekers jonger dan 14 jaar raden we bij concertbezoek aan om samen met iemand van 18 jaar of ouder te gaan.  

      Bij clubnachten staat op de agendapagina van de desbetreffende nacht altijd aangegeven wat de minimumleeftijd is. Over het algemeen geldt voor clubnachten een minimumleeftijd van 18 jaar.  
    • Vanaf 18 jaar mag je volgens de wet alcoholische dranken bestellen en nuttigen. Wij werken daarom met een polsbandjessysteem: Ben je tussen de 18 en de 25? Haal dan bij de servicebalie op vertoon van je legitimatiebewijs een polsbandje, zodat ze bij de bar in één oogopslag kunnen zien dat je 18 jaar of ouder bent. Het is verboden alcohol te kopen en door te geven aan bezoekers jonger dan 18 jaar. Bij constatering wordt je de toegang ontzegd. Dit geldt ook voor minderjarige bezoekers die alcohol aannemen. 
    • De Melkweg is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Ons gebouw heeft meerdere zalen en dat betekent dat er vaak verschillende programma’s tegelijk plaatsvinden. Op deze pagina gaan we uitgebreid in op de toegankelijkheid van ons gebouw in het algemeen en de verschillende zalen. 
    • Je mag je herbruikbare waterfles meenemen naar de Melkweg, mits deze leeg is bij binnenkomst. Eigen consumpties meenemen is niet toegestaan. Op deze manier kunnen we plastic weggooiflessen uitbannen. Zorg dat je voldoende water drinkt tijdens en voorafgaand aan je bezoek. 
    • In ons knusse café MILK kun je terecht voor een lekkere kop koffie, borrel, lunch en diner. Voor openingstijden, adresgegevens en aanvullende informatie over MILK verwijzen we je graag naar deze pagina
    • In de Melkweg zijn oordoppen verkrijgbaar, omdat wij het belangrijk vinden dat je zo lang mogelijk van muziek kunt blijven genieten. Bij hoge geluidsdrukken is het belangrijk om bescherming te gebruiken. Voor meer informatie over geluid en het dragen van gehoorbescherming verwijzen we je graag naar de website van ILoveMyEars en de website van de Nationale Hoorstichting
    • Op de hoogte blijven van ons programma en de laatste nieuwtjes? Je kunt je voor onze nieuwsbrieven abonneren via deze pagina​.  
    • In de Melkweg gelden Huisregels

      In ons Privacy Statement wordt omschreven hoe wij omgaan met de persoonlijke informatie van de bezoekers van onze website en kopers van toegangsbewijzen van de (mede) door ons georganiseerde programma's.  

    • We staan altijd open voor feedback en deze ontvangen we dan ook graag via info@melkweg.nl. We hechten aan een correcte en inhoudelijke afhandeling van klachten en daartoe is het vaak noodzakelijk om de situatie eerst intern te onderzoeken voordat we een gegrond antwoord kunnen sturen. We streven ernaar binnen 14 dagen een persoonlijke reactie te sturen. 
  • KAARTVERKOOP

    • De makkelijkste manier om tickets te kopen is via de knop ‘TICKETS’, die bij elk programma in de agenda staat. Aan de kassa zijn zowel tickets in de voorverkoop verkrijgbaar als voor de dag zelf. 
      Let op: Melkweg.nl en Ticketmaster.nl zijn de enige officiële verkoopsites. Andere sites die tickets aanbieden zijn doorverkopers. Je betaalt hier vaak een veel hoger bedrag en je loopt het risico ongeldige tickets te kopen. 
    • Bij het aanschaffen van tickets voor onze programma’s betaal je servicekosten, deze kosten bedragen 15% van de ticketprijs. Zowel aan onze kassa als online via de website van Ticketmaster zijn dit de enige bijkomende kosten.  

      Bij sommige (nacht)programma’s is er sprake van een aangepaste deurverkoopprijs. Indien dit het geval is, staat dit vermeld op onze website. Deze prijs geldt vanaf een half uur voor aanvang van het betreffende programma. 
    • Indien een programma verplaatst wordt naar een nieuwe datum, dan blijven reeds gekochte tickets en lidmaatschappen gewoon geldig voor deze nieuwe datum. Ben je onverhoopt verhinderd, dan kun je restitutie aanvragen via de website van Ticketmaster. Je krijgt dan het bedrag van je tickets + servicekosten en eventuele lidmaatschappen teruggestort op de rekening of credit card die is gebruikt voor de aankoop. Restitutie aanvragen kan tot één dag voor de nieuwe datum van het programma. 

      Voor vragen rondom de ticketregeling 'Bewaar Je Ticket' verwijzen we je naar deze pagina. 
    • Indien een programma wordt afgelast, zal het bedrag van de tickets inclusief servicekosten en eventuele lidmaatschappen automatisch door Ticketmaster worden teruggestort op de rekening of credit card die is gebruikt voor de aankoop. Het bedrag wordt binnen vier weken bijgeschreven. Let op: Je kunt alleen een automatische terugbetaling verwachten wanneer je de tickets online via Ticketmaster hebt gekocht. Heb je een hard copy Ticketmasterticket gekocht? Dan lees je hier hoe je restitutie kunt aanvragen. Eventuele verzendkosten worden niet gerestitueerd. Heb je je ticket via een ander kanaal gekocht? Dan raden we je aan contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf. 

      Voor vragen rondom de ticketregeling 'Bewaar Je Ticket' verwijzen we je naar deze pagina. 
    • Indien er bij een programma op onze site ‘uitverkocht’ staat, zijn er ook echt geen tickets meer te koop. 

      Op Ticketmaster.nl heb je de mogelijkheid om je ticket op een veilige manier door te verkopen, op het moment dat je verhinderd bent. 

      We raden je ten zeerste af om tickets te kopen via andere websites dan Melkweg.nl of Ticketmaster.nl. Andere sites die kaartjes aanbieden zijn doorverkopers, waar je vaak een veel hoger bedrag betaalt en het risico loopt ongeldige kaartjes te kopen. Zie voor meer informatie over doorverkoop de site Weet Waar Je Koopt.​ 
    • Wij zijn een non-profitorganisatie (stichting zonder winstoogmerk) met culturele en maatschappelijke doelstellingen. Doordat onze bezoekers naast hun kaartje een lidmaatschap kopen is het mogelijk om een breed cultureel aanbod te programmeren, met veel ruimte voor nieuw talent. Bij de meeste programma’s heb je een lidmaatschap nodig, dit staat altijd in de agenda aangegeven.  
       
      Er zijn twee lidmaatschapsvormen. Een maandlidmaatschap kost € 4, en zit al bij je ticket inbegrepen! Je hoeft dus geen los lidmaatschap te kopen. Voor elk lidmaatschap wat je aanschaft ontvang je een lidmaatschapscode. Ga je binnen dezelfde maand naar een ander programma in de Melkweg of heb je een jaarlidmaatschap? Gebruik dan je lidmaatschapscode in het bestelproces. Op deze manier kan je een geldig lidmaatschap op meerdere momenten gebruiken. De lidmaatschapscode en de geldigheidstermijn van je lidmaatschap vind je terug in je Ticketmaster-account. Ook vind je meer informatie op de website van Ticketmaster.  
       
      Als je ons regelmatig bezoekt is het makkelijker en voordeliger om voor € 25 per jaar Jaarlid te worden. Naast het lidmaatschap krijg je als Jaarlid veel extra voordelen, zoals gratis toegang bij diverse programma’s. Meer info vind je op de Jaarledenpagina
    • ​Bij sommige programma’s krijg je korting met met je CJP- of Stadspas. Ook werken we regelmatig samen met We Are Public. Indien er een korting geldt of een programma gratis is voor We Are Public-leden, dan staat dit aangegeven in de agenda.
    • De meeste films zijn gratis of goedkoper met Cineville en je kan Cinevilletickets bestellen via Ticketmaster. Cinevilletickets zijn alleen geldig in combinatie met de Cinevillepas. Na je bestelling ontvang je geen ticket of barcode maar een bevestiging. Je ontvangt je kaartje na het scannen van de Cinevillepas aan de kassa bij aankomst in de Melkweg. Mocht blijken dat je onverhoopt verhinderd bent vraag dan tijdig annulering aan via info@melkweg.nl zodat er niet onnodig een stoel bezet wordt gehouden. Vermeld hierbij je klant- en ordernummer. Meer informatie over Cineville kan je vinden op de website van Cineville
    • Via Ticketmaster kun je de Melkweg Gift Card kopen. Deze zijn alleen online te koop en in te wisselen, dus niet aan onze kassa. De cadeaukaarten zijn verkrijgbaar met waardes vanaf 10 tot 250 euro. Je kunt zowel een digitale als een fysieke giftcard bestellen. De digitale giftcard wordt per e-mail verstuurd en de fysieke giftcard per post. 
    • ​Het is niet mogelijk om te reserveren voor onze programma's, maar je kunt je kaartje wel vantevoren kopen via onze website en via www.ticketmaster.nl 
    • Onze exclusieve merchandise is te koop via onze eigen webshop
    • Onze kassa is dagelijks, ook in het weekend geopend vanaf 12.00 uur. Je kunt je kaarten ook online bestellen via www.ticketmaster.nl.  
    • Wij gaan met uiterste zorgvuldigheid om met de gegevens die je invult op deze site of die wij ontvangen via onze ticketingpartner Ticketmaster. Lees hier meer over in ons Privacy Statement